Sunday, November 13, 2011

Как за малко щях да стана ляв социолог



Слушах социолога Кольо Колев да говори пред членовете на Националния съвет на БСП. Той излезе пред тях, каза, че ще говори безпощадната истина, че ще бъде тоягата която наказва и сподели: "Това на изборите не е успех. Това е огромен успех". Почувствах поетично възвисяване на политическата си душа, ангели небесни подхвнаха песен, Афродита отново излезе от морската пяна и усетих, че съм си сбъркал професията. В друг живот съм щял да бъда ляв социолог. Речта на Колев така ме вдъхнови, така ме извиси, така ме окрили, че почувствах в себе си желание да се упражня в това мистично занимание - лявата социология и обясняването на изборните резултати. Така написах този кратък текст - това е моят въображаем анализ от името на ляв социолог на великата победа на БСП на изборите през 2011 година. Написах го, прочетох го и разбрах, че все пак човек трябва да си поставя граници. Красиво е да възпавяш моралната победа, ама трябва да сме внимателни в тази посока. Ако например възпея един ден моралната бира съм убеден, че този, който пие реалната ще е много по-доволен от мен.
Така се разубедих да ставам ляв социолог, но пък моята велика реч остана, за да й се насладите:




Другарки и другари,

дълго време мислех дали се явя да говоря пред вас.
Мислех, преброих парите, които ми дадоха, преброих ги отново, проверих дали няма някоя фалшива банкнота, че на социалист за финансовите дела вяра не можеш да имаш, сложих парите в сметката си и реших, че ми е време да се изкажа.
Другари, ще бъда безпощаден с вас. Аз ще съм кървавият юмрук, който ще ви строши зъбите. От мен ще чуете безпощадната истина от която ще искате да пищите като млада девойка във филм на ужасите. Аз съм достоен представител на своята професия - никога няма да излъжа, особено след като са ми платили толкова много. Ще бъда тоягата. Не, направо ще бъда винкела с който ще ви строша черепите за безпощадната истина, за абсолютната истина, за истината, която стои даже над Библията, но малко под банковата ми сметка.
Време е да бъда безпощаден с вас. Ще ви кажа истината за изборите. БСП не се представи добре на тях. Съвсем не. БСП се представи супер добре!
Левицата изби челюста на политическата система.
Представянето й беше толкова добре, че думите в езика не стигат, за да бъде разказано. Такова представяне историята не помни, а бляскавият успех е шумен като холивудско парти.
Безпощадността е второто ми име.
БСП не се представи добре на вота.
Левицата направо беше като Супермен, който долита от звездното небе.
Такава победа историята не помни, а вселената също.


Сега тука едни другари ме поправят, че ГЕРБ имали повече съветници от нас и се опитват да сложат прът в колелото на истината. Но истината, другари, не е като проститутка, че да й запушиш устата с пари. Аз съм нейният вестител, а останалите са мрачни фигури, които нехаят, че имам семейство да храня, а "Позитано" още не ми е превело два транша.
Какво ни показаха изборите? БСП смачка ГЕРБ като хлебарка и победосно остана на второ място.
Ето ви и пример - София. БСП извоюва бляскава победа за която историята ще говори и остана втора. Схващате ли? До вчера БСП губеше изборите. Днес пак остана втора. Ама това е положителен знак. Издава едно усещане за стабилност, за предсказуемост, за прогнозируемост, което действа на електората като "Виагра". Така че трябва смело да обобщим, аз съм тоягата, която казва истината - БСП е направо като "Виагра", която разтроши с твърдина изборните урни.
В Пловдив БСП също доказа елитна класа като остана четвърта. Гордостта на моралния победител няма цена, нали?
Превъзходно е представянето и в Кюстендил. С ефектни ходове, тактическо могъщество и победна стратегия, партията се превърна в трета сила, с което показа, че величието й е ненакърнимо, а победата е второто й име.
Превъзходно се представи и левицата в Хасковско, където успя победоносно да изчезне напълно. Това е страхотна победа, защото тази мистерия ще тормози ГЕРБ с години и ще ги кара да се чуди къде ли са изчезнали тези левичари като нинджи. Това е победа  - оставихме ГЕРБ без сън.



Разбира се, историческият успех на левицата не се измерва само с това. БСП триумфално остави най-големите градове на ГЕРБ. С този ход левицата показа, че нейната победа е много по-голяма отколкото смеехме да предположим. Нека гадовете да се потят в управлението на тези градове и да си късат нервите. Левицата там просто ще си почива, ще пие коктейли на шезлонгите, ще гледа сериали и ще чака звездния си миг в историческата епоха. Този незапомнен успех трябва да пребъде вовеки.



БСП извоюва и прелестна морална победа на президентските избори. Ако имаше морални олимпиади левицата щеше да е на първо място. Всъщност левицата е станала толкова добра в моралните победи, че направо щяха да я сложат извън класирането, направо пожизнен морален победител. Аз говоря истината, само истината, нищо друго освен истината и единствено гласът на парите от време на време може да ме смути за известно време, нищо друго. Моралната победа на БСП е така бляскава, че сигурно Бойко Борисов няма да си дояде сандвича, а на Плевнелиев бирата ще му загорчи няколко пъти. А Искра Фидосова от ужас ще отслабне с 14 грама.
Сега вече хората знаят какво да чакат от партията и това поставя левицата в много силни позиции за в бъдеще - още отсега ви гарантирам, защото съм гениален социологи и направо трябва да ме вземат за ректор на Харвард, че БСП като минимум ще бъде пета сила в много областни градове и на следващите избори. Аз съм направо една Ванга на екстази, хаха, както се шегуваме ние социо-гурутата.


Няма място за отчаяние. Преброих си отново парите и видях, че БСП наистина е смазващ победител на изборите. Левицата има бъдеще. БСП има бъдеще.
Моралната победа е наша. Нека онези другите да се тормозят с истинската.


Къде ми оставихте куфарчето? Хей, само някой да ми е пипнал кинтите! Останете си със здраве, аз отивам да си купя "Мерцедес", че само една душа нося. Все пак съм ляв социолог, няма само буржоазията да си угажда я...
Аз и абсолютната истина ви казваме "Чао".

No comments: