Thursday, July 09, 2009

ГЕРБерска лирика

Името на Тодор Йосифов - Маниака нашумя тези дни като прясно попълнение в българския парламент. Аз изумено чух някои от неговите песни и силата на този литературен гений просто затъмни моето съзнание. Прекарах няколко часа в прослушването на творчеството на този саморасъл бургаски Омир и с удоволствие ви представям в рими това уникално съчетание на рими и философия в което Маниака е вложил кървящото си сърце, за да възпее ГЕРБерската философия и световъзприемане. Насладете се и не се сърдете, ако някъде в това творчество се намеся с кратки коментари, за да подчертаем необятната вселена на един гербаджия



От името на всички български рапъри

Не се ебавай с българския рап (4)

Аз съм Маниака
и скачам мадъ фака
не се ебавай с нас,
ще играе патлака.
Имам лейбъл, ще ти пратя куршум
за този стил иска се ум.

Якият бас и гангстерския глас,
това искаш ти, това ти давам аз.
Пеем за коли и какво от това,
за трева, за жени и за голяма пара.

(Ето тук -се крие величието на тази политическа сила. Това е философията на ГЕРБ с няколко думи. Красива, изтънчена, елегантна.)

Рапът в България не е просто фитил,
той е закон, мания, стил.
Другите ни мразят, не ни обичат нали,
нека се пазят, че кат'удрям боли.

Приготви си въжето, сложи си въжето,
бегай оттука, че ми падна пердето,
в моето гето, тук във квартала
слуша се рап, а не Валдес - педала.
Майната на "Пайнер", майната на Глория
майната на Азис.... история
теория за българския рап -
тук или си рапър или си глупак.

Не се ебавай с българския рап (4)

Тъпа путка, с рапа се ебава
който не разбира, разбирач го раздава
не става, ха недей да ни критикуваш
първо направи преди да ни псуваш.
Пазарът се напълни с доста аматьори -
глупави балъци, преводачи и позьори.
Римата обаче обединява ни всички
без значение за патлаци или за пички.
Всички сме едно когато ни нападат,
други стилове в краката ни попадат.

Има ли пари и войни ще има,
българските рапъри обаче сме комбина.

(Още един път ГЕРБерът ни показва величието на тяхната партия. Тази фраза и рима - "има-комбина" се родее с фразата на хан Кубрат за копията и единството. В такива мигове човек трябва да онемее от политическо възхищение)


Псуваш Скай FM, псуваш r'n'b
псуваш HTM и всички рапъри нали?
Кажи ми ти - хейтър си нали,
защо само псуваш - нещо направи.

Не се ебавай с българския рап (17)



Гетото в квартала


-К`во става тука бе?
-Аве май някой се ебава с някой от квартала ве...
-Да му видим сметката тогава!

Припев:

Където и да си щом лапнеш ти кинжала,
трябва да се сетиш за гетото в квартала!
Където и да си щом лапнеш ти кинжала,
трябва да се сетиш за гетото в квартала!

Маниака:

Всеки път когато навлизаш във квартала,
виждаш ти табела - на входа, на портала,
на нея с кръв пише - човече ти внимавай,
със никой от квартала ти не се ебавай!
Маниака се наричам и територията владея,
от бизнеса с коли аз крадени живея,
мафията в мене винаги се врича,
много ме обича и кръстник ме нарича!
Водката която държиш във ръката,
аз я правя вкъщи - долу, във мазата,
марковите дрешки от ДОЛЧЕ и ГАБАНА -
шиеме ги тук, ама на тавана !
ЦРУ и ФБР тука не играят,
куките от МВР компания ни правят,
пекан дипломат и тарикат събран в едно,
рекетирам магазини и от т`ва к`во к`во ???
Всеки враг аз заривам под земята ,
два метра кал и среден пръст в устата,
Капоне и Корлеоне във краката ни лежат -
правилата на квартала навсякъде важат!


(Този социален критицизъм пресъздава бурята в една млада ГЕРБерска душа, която възхитена от политическия си гуру и лидер описва бъдещето в розови краски. Пичът рекетира, МВР му прави компания, Капоне и Корлеоне възхитено мълчат, а България просперира. Душата ми се вълнува описвайки това.)



Припев: (x2)

Д-р Флекс:
Като Доктор Флекс всички ме познават,
из нашия комплекс мен ме уважават,
залите за фитнес аз всички притежавам,
със моя пистолет правосъдие раздавам.
"Зеленчук Драйв" - бизнес с зеленчуци,
с него се гордея и пред мойте внуци,
ей хлапак - няма ала бала ,
дръж портокала, аз съм боса във квартала!
Бум бум бау - ти си вече на земята,
Бум бум бау - като смачкана домата,
моят стил нарича се бухалка -
чупка бе левак, инак в катафалка!
С бандата тайфата обикаляме гетата,
аз съм този, който създава правилата,
от мачове на вързано аз правя далавера,
гот е да живея във тази атмосфера!
Джуган карах аз, със тракторски теглич,
купих си Ферари и съм вече просто пич,
и на Хавайте да ида ,и пачка да направя,
аз за махалата няма да забравя !

Припев: (x2)

Маниака:
Ако някъде тук стане престрелка,
или провали ли се някоя сделка,
купи си МАКАРОВ - пищов чисто нов,
за да не лежиш ти във Пиргов !
Искаш ли ти момче порция бой,
прави се на нинджа или каубой,
кеч ще ядеш като Трите Хикса Скалата,
последно причастие върху земята !
Око за Око или зъб за зъб,
закон е тук, разбираш ли бе ръб,
на черната борса аз калашник пласирам,
след туй в нек`ви банки инвестирам.
Ако някога видиш ,че някой се вайка,
помогни му ве ей, не го псувай на майка
и на Бахамите да съм с ръка на сърцето,
аз винаги ще кажа ,че обичам мойто гето!



Прелестта на тази поезия е в неният просторен свят и чувство за невиждан подем. Вашият скромен репортер така се вдъхнови от тези гениални рими, че сърцето му не издържа и той се превърна в рапър и реши да продължи със свои думи творчеството на Маниака:


Що ми се пулиш бе, мазен лешпер -
Бойко. Б. ще ти е премиер.
Цецо Красивия - кука номер едно
кво ме запяш, кво, бе кво...
Кво бе - не се ли кефиш на премиера
той може да опъне дори Кристина Агилера
и то прав на таксиджийска стоянка
или пред всички - на площада във Банкя
Бойко Б. - това е пича
даже ФБР яко го обича....


Айде стига ви толкова, че още една рима за Бойко и ще трябва да ме държат в усмирителна риза. Хеви метъл!

No comments: