Wednesday, December 03, 2008

О, Дядо Коледа! Sweet Santa Claus!

Преди няколко дни стана ясно, че кметът на Габрово Томислав Дончев е решил по особен начин да се справя с управлението на поверения му град. Началникът на общината пусна писмо до Дядо Коледа с молба да получи финансиране по два големи проекта по оперативна програма "Регионално развитие" на стойност над 3,5 млн. лв. "Добре знаеш, че цяла година съм бил много послушен", гласи още посланието на Дончев.
Коледният дух очевидно е пристъпил яко в ГЕРБ. Само че легендата твърди, че Дядо Коледа знае всичко за искащите подаръци от него. Тоест кметът на Габрово не бива да е чак толкова сигурен в успеха си в добиването по магичен начин на тези пари. Защото за всяка малка далаверка мъдрият старец с бялата брада ще бъде безмилостен. Поне така се твърди. Но лично на мен ще ми бъде интересно дали начинанието на Дончев ще се увенчае с успех. Ако утре в някой вестник излезе заглавие "Дядо Коледа даде 3,5 милиона лева на Габрово", това ще даде цяла нова насока на повечето политически търсения.
Волен Сидеров ще въздиша в писмото си: "Дядо Коледа, накарай българите да разберат, че съм гениален политик. Знаеш, че редовно си облъчвах електората".
Иван Костов може да има различен подход: "Дядо Коледа, знаеш, че ние те спасихме от комунистите, трябва отново да ме върнеш на власт!"
А Бойко Борисов ще напише: "Ей, стареца с червените дрешки. Точно ти, братле! Нещо се бавиш да ме направиш премиер. Проблемация ли искаш? А?"
Представям си с ужас какво би си пожелал и новият лидер на СДС, който и да е той. Сигурно ще поиска нещо дребничко - десетина депутати, не повече, за да може партийката му да се закрепи върху вълните.
Политическите желания обаче са скучни. Това вече всички сме го осъществили. Според мен идеята за Дядо Коледа е човек да може да мечтае мащабно. Например, ако аз пиша писмо, ще поискам Памела Андерсън от далечния и слънчев Ел Ей изведнъж да разбере, че съществувам. И по възможност да ми пише. Коледният дух трябва да тържествува. Някои искат пари, други внимание. А останалите просто мир и любов. В този смисъл кметът на Габрово доста дразнещо си е поискал пари. Тъпо копеле. Нека да не опорочаваме идеята. Да беше поискал повече щастие за хората!

No comments: