Saturday, July 27, 2013

Мис „Плейбой” с татуировка на Троцки




В дните на големите политически страсти из София, човек трудно може да запази неутралитет. Кипежът предизвиква непознати енергии, особено в едно общество, което винаги е съществувало на няколко милиметра от пълната лудост и трайно попадане в психиатрия.
А най-прецакани са тези, които се оказват в опозиция на „модерното, красивото и интелигентното”, защото очевидно докато ние сме спали, някои са си приватизирали тези прилагателни и сега ги употребяват като изтънчен и ехиден монополист.
Аз избрах позицията да бъде в противоречие с „младите и красивите” и само за един месец бях залят с какви ли не обиди. Наричаха ме по всякакъв начин. Истината обаче е, че хора, които не уважавам не могат да ме засегнат. Обидата е израз на безсилие. Псуването не е политически аргумент, а признак за слабост. И понеже към мен се изля буря, аз останах с усещането, че съм казал нещо истинско в пътя към някакво неясно бъдеще.
И при това смятам, че успях да запазя чувството си за хумор, което ме крепи, точно като ме крепи надеждата, че един ден ще вися мис „Плейбой”, която има татуировка на Троцки?
Как се казваше – докато живея, надявам се!



Учудва ли ви статуса на Камен Алипиев? Мен лично не. Хейтърите на левицата живеят с усещането за всепозволеност, защото всички интелектуални институции, които останаха представят тяхното мракобесие за изтънчен постмодернизъм. Те викаха: "За да има мир - БСП в Сибир". Което е все едно да кажеш - ние сме демократични, извисени и готини, ама харесваме това, че Сталин е пращал хора по лагерите. Драматичния хейт се усилваше през годините. Колкото по-слаба ставаше десницата, толкова по-хейтърска се оформяше тя. Въпрос на време беше някой да пусне това за неутронната бомба. Аз не го разглеждам като шега. Ако беше казал, че иска да пусне Искра Фидосова над Бузлуджа щеше да бъде шега, макар и пак черна. Това, което той е произвел си е чиста психиатрия. Наскоро една журналистка ми каза нещо, което просто е допълнителен аргумент към описаното. Тя посочи, че когато е спорила с леви хора споровете винаги са били ожесточени, но никога, ама никога не са я обиждали персонално. А при десницата действа политическия тероризъм - в мига в който не си съгласен с тях те наистина са готови да те пометат с неутронна бомба. Sad but true


--------------------------------------------------



Днес за малко щях да си хвана летящата чиния на Бузлуджа от кеф и от желание да полетя. Чавдар Добрев ми спомена името като талантлив млад ляв публицист и после доста хора по поляната дойдоха да се запознаят с мен, да ми честитят. Ще бъда честен - не се зарадвах толкова на "талантлив" (талантът е нещо относително), но на 36 години да те нарекат "млад", това е повод да почерпя с две цистерни с бира :)))) А като си помисля, че проф. Добрев все още не е попадал на моите философски оди за блондинките. Тогава щеше да ме обяви за ляв тийн талант :))))))


------------------------------------------------------






В кроткото лято, и то след като събуди обществени страсти и фейсбук-триене, старият репортер се отправя към Казанлък - мистична земя, където цените са като при социализма, градът винаги прилича на картичка от 70-те години на миналия век, а човек се заразява с такава доза ляв идеализъм, че е готов да ходи да помага на всяка революция по света. Тоест - не ме мислете. Ще дам знак кога да национализираме редакцията на "Плейбой" и да пуснем на корицата миска с татуировка на Троцки :))))



--------------------------------------------------------


Колкото повече мнения на протестъри чета, толкова повече се удивлявам. Като гледам как лавинообразно тече информацията скоро ще се окаже, че красивата полицайка Ани Витанова, с изкълчената ръка собственоръчно е пребила половината хора пред парламента, напръскала е със спрей другата половина, с палката си е строшила ръцете на седем интелектуалеца и дори се е осъмнила в гладната стачка на Едвин Сугарев...:)))) Пфууу, сега вече заради обществените настроения не мога да демонстрирам поетичната си душа, а бях сътворил цял опус за нея, който почваше така:


Досега в Подуяне пасувах
и слушах цигански оркестър,
но, ако точно ти ме арестуваш,
ставам веднага протестър...:))))))



----------------------------------------------------------


Протестът успя! Постигна невъзможното! Вече съм фен на Мая Манолова. Очаквам някой да ми подари тениска с нея. Това е сериозно :))


---------------------------------------------------------


Чета в един вестник статия "С идеална фигура на плажа". И какво виждам като съвет, боже господи: "Гледайте филми на ужасите. Романтичните филми увеличават апетита, а хорърите го намаляват. А в някои случаи направо го убиват". Хей, май френдс, ако това е вярно, то тогава съдейки по собственото си тяло, аз съм една многоооооо романтична душа, нагълтала се с повече романтични филми, отколкото трябва :))))


-----------------------------------------------------


"Борисов: Чух, че Фидосова има команден стил и взех мерки". Превод в ефир: изгоних я преди да бъда изяден по погрешка :)))


--------------------------------------------------------------


Сега разбирам колко е тъжно да има парламент без опозиция. И на управляващите им е домъчняло за различно мнение. Ама и на Бойко, личи си, му е кофти без обществени изяви. Въпреки, че аз така и не чух да говори за бюджета. Май дойде в парламента основно да се оплаче, че протестиращите под къщата му пречат на сутрешния сън...:)))


------------------------------------------------------------------


Пиша го тук, за да се помни. В един дебат по радиото, който имахме с Ивет Добромирова - тя се обяви за левичарка, а аз й обещах като я видя да й подаря тениска с Че Гевара. На вниманието на Орешарски - ето как се прави диалог с протестърите, примамваш ги с подаръци, а после преди да се усетят ги караш да подпишат "Комунистически манифест 2", а най-накрая и да щурмуват "Икономедия", толкова е простичко :))))


-----------------------------------------------------------


Аууууу, много ме изкефи заглавието: "Саша Безуханова иска нови избори". Заглавие от типа: "ДСБ/ГЕРБ/СДС/НДСВ/Съюз на лудите иска нови избори" бих приел напълно нормално, защото все пак сме наясно, че тези партии изразяват интереса на малко повече от 15 души в обществото. А за Саша Безуханова не сме наясно дали може да се нарече изразител дори на собствената си психика. Заглавието ""Саша Безуханова иска нови избори" се родее със заглавието: "Александър Симов настоя Барак Обама моментално да му достави Памела Андерсън" :)))


--------------------------------------------------------


На поклонението на Александър Лилов Искра Баева завърши словото си с уникален цитат от Булгаков, от "Майстора и Маргарита". Бях го забравил този момент. Невероятен


"Богове, богове мои! Колко е тъжна земята вечер! Колко тайнствени са мъглите над блатата! Който е бродил сред тези мъгли, който много е страдал преди смъртта, който е летял над тази земя, понесъл на гърба си непосилно бреме, той го знае. Знае го умореният. И той напуска без съжаление земните мъгли, нейните блатца и реки, отдава се с леко сърце в ръцете на смъртта, защото знае, че единствена тя ще му донесе вечен покой".


-------------------------------------------------------


Аз вече съм за това да има нови избори. Това е единственият начин да разберем каква е тежестта на 2-те хиляди души край парламента. Само ме е страх от едно. Когато резултатите от изборите разочароват всички, а те неизбежно като лирично стихотворение писано по пълнолуние ще го направят, парламента ли ще атакуваме отново? Аз предлагам този път атаката да е срещу Министерството на околната среда. Докато всяка сграда на министерство не бъде атакувана поне по три пъти политическата криза няма да свърши. А, да, не забрявайте и Агенцията по лов и риболов. И Института за международни отношения. И има друг парадокс. Аз също не съм склонен да обвинявам протестърите за всичко. Ама как се получава така, че младото, красивото, едрогърдото и минижупното всички вкупом са отговорни, воглаве с президента, а пък за паветата, плочките, гредите и другите все са някакви "провокатори", тц, тц, тц, тц


-----------------------------------------------------------------


Почти досега бях там. Телевизионната истерия няма нищо общо с картината на място. Хората на площада са изнервени, ама никъде не видях да хвърчат камъни. Протестърите си имат тяхната истина. Тя не е моя. Знам едно - преният път като видях такава картина пред парламента - нещата не свършиха добре. И за депутатите вътре, но и за протестиращите отвън. Депутатите вътре го отнесоха на момента, протестиращите отвън го отнасяха четири години. Сега не е 1997 година. Тогава имаше много повече хора. Сега е нещо друго. Неясно какво. Даже няма и политическа алтернатива. Което е поетично по своеобразен начин. Както и да е. Друга беше идеята. Да вярваш на телевизии в тези дни е все едно да вярваш на вестник "Уикенд" :)))


---------------------------------------------


Един антикапиталистически виц:


Малко алигаторче пита баща си:
- Тате, кога ще имам пари?
Отговорът:
- Когато станеш портфейл.


Така сме и ние. Един ден ще имаме цялото небесно щастие на разположение, но дотогава трябва да се радваме и на случайната глътка бира, която получаваме по милоста на данъчните. Така че, наздраве, да живее революцията и мамка му на капитала! :))


-----------------------------------------------------


През живота си не съм пропускал събитие, което да гледам и то с такъв кеф като абсолютно безиидейното, най-вероятно убийствено скучно и брутално нелепо обсъждане с Вивиан Рединг. От европейска гледна точка - убеден съм в това - тук всички са едни и също - досадни и истерични мърморковци, които са толкова зле, че даже политиката си не могат да оправят сами и все пискат Европа да им я оправя. Не, мерси. Беше гнусно и тъпо да гледам как журналисти се мазнят, самовъзхваляват и се карат пред Нели Крус. Убеден съм, че пред Вивиан Рединг ще е същото. Радвам се, че не гледам


-----------------------------------------------------



Не роди ли вече Кейт? Че това чакане ме убива- трябва да знам момче, момиче или обикновено англичанче е. Мама му стара, ако по времето на Исус имаше телевизии сигурно и риалити щяха да направят. Преставям си и тв-рекламата: "Още по времето на динозаврите, Ванга предсказа падането на звездата. Колко дни ще се мъчи Богородица? Какъв завет оставиха влъхвите? Повярва ли Йосиф на версията, че Бог е забременил жена му? Ще може ли една жена във Витлеем сама да отгледа детето си, ако съпругът й я напуснe? Всичко това очаквайте в следващия епизод" :)))))))))))))


-------------------------------------------------------


Днес съм пълен с толкова много енергия, че съм готов да раздавам съвети към протестърите. Май френдс, никога, никога, никога не е добра идея да каните десни, подчертавам тежко думата "десни" икономисти, за да обясняват защо не е необходима актуализация за бюджета. Десният икономист в своето естествено състояние би подритнал паднала на тротоара баничка по далече от просяк само и само, за да го превърне в "рационално същество". Хора, които смятат социалните услуги за глава от библията на сатаната, минималната работна заплата за нещо гнусно, а идеята за пенсиониране на възраст под 93 години за кощунство, не са, повторям - не са критерий за нещо друго освен за обща дебилност на мисълта!
И, за да бъда разбран правилно. Актулизация заради самата актуализация на бюджета е нещо много хазартно. Аз съм такъв типаж, че бих приел актуализация на бюджета дори и само заради това да бъдат вдигнати заплатите и пенсиите. Нека да говорят, че това било риск. То е риск и да нямаш нищо в хладилника, ама за това икономистите не вдигат глас, нали? Ама проклетият кабинет прави актуализацията, за да се разплати с бизнеса, а и защото държавата повече не може да функционира без спешни мерки в социалната сфера. Ама актуализация не била необходима, разбираш ли и то защо - защото Георги Ганев вероятно и без това се чуди къде и как да изхарчи огромната си заплата...:))))


----------------------------------------------------


Моят протестърски статус за днес е:


Петър Волгин - президент!
Достена Лаверн - вице!


Никой не ми е доставял толкова политическа радост, колкото тези двамата казвайки на глас това, което мисля! Така че - перманентна революция, купон и да живее свободата на словото :)))


-------------------------------------------------------


Има нещо, което няма да спре да ме удивлява. Медиите обичат да отразяват протестите през образите на известни хора - Васко Кръпката, Милена, Кирил Маричков и много други. Но щом ги видя на мен всички аларми ми запищяват. Защото тези същите и през 1997 година обещаваха битка с олигархията, нова политическа система, светло бъдеще и безкрайна власт на народа. И накрая - кукиш. Сега пак ни въртят в същия филм. С други думи - еваларка на анонимния протестиращ, ама тези известните - сори! Тяхното КПД за борба с олигархията е доказано ниско. Да не говорим, че всеки път дърдорят едно и също.


-----------------------------------------


Тези дни пак се занимавам с една стара книга - "Еросът на невъзможното" от руския психолог Александър Еткинд. Тя разказва за разпространяването на психоанализата в целия свят, но най-вече в Русия. От тази книга обаче аз научих удивителна история. Всички знаем, че ако има начин да определим някой философ като "карък" това най-ярко описва Фридрих Ницше - човек един път преспива с жена и хваща сифилис. Това, което обаче аз дълго време не знаех е, че Ницше има изключително нещастна любовна история с палавата рускиня и очевидно фатална жена Лу Андреас-Саломе. Тя пише и книга за Ницше, а пък той, твърдят източниците, е бил хлътнал към нея като немски бюргер по сандвич с вурстчета. Това е история достойна за роман и дори мисля, че съчиних името на романа "Рускинята, която подлуди Ницше". Което пак ме навежда на стара моя мисъл, че Путин е само преходно явление в руската политика, докато виж - рускините - те са перманентен фактор в историята на Европа :)))))

No comments: