Friday, January 03, 2014

Вярвам в теб, Командире




(политикоректна версия)



Четох по агенциите днес, че тъмносиния бард Стоян Михалев се е въртял из тв-студиата. Цял ден музата на злобата не ми даде мира. Четох какви ги и дрънкал за неговата балада "Вярвам в теб" и тогава гласовете в главата ми се събудиха и ми продиктуваха първия вариант на песента. Не мога да не го споделя:


"Вярвам в теб"


Вярвам във тебе, не защото си ти
не, защото обичам твойте сини пари
а защото със ужас виждам в тоз час
как те снеха брутално, как те снеха от власт!
Не, не, не искам да вярвам, че ти
всички кинти на друг подари!


Мисля за теб сякаш ти си до мен,
сякаш мъничка сделка трепва бързо във мен,
сякаш искам да плача като син трубадур,
да размятам из листи хонорара си щур,
да твърдя, че си имам съвършен Командир
комунисти да плюя - "БСП във Сибир!"


Само теб обичам, само теб,
о, Командире,
и преди, и при Живков и преди
пак теб обичах, само тееееб!


Вярвам във тебе не защото си ти,
не, защото захлебих от твойте сини пари
не, защото продаде за стотинки "Балкан"
и остави след себе си само Радан!


Само теб обичам, само теб,
о, Командире,
и преди, и при Живков и преди
пак теб обичах, само тееееб!

No comments: