Sunday, September 01, 2013

Колко е добре, че не съм американски президент!




Светът наистина има късмет, че не съм американец. Ако бях щях да искам да съм президент на Америка, а това щеше да навлече на света цяла вълна от радикални реформи – квота за блондинки в Сената, вицепрезидент на ротационен принцип, избиран от корицата на „Плейбой”, рязък пацифизъм във външната политика, съчетан с даване на повече свобода из различните части на света. Така де – тъпо е да се правиш на световен жандарм, пък собствената ти страна все още да хълца от кризата...
Мисли  в подобен дух старият репортер е в състояние да ражда през ден. Особеното на епохата обаче е, че социалните мрежи ни дадоха инструмента с който да приближим публиката максимално до случайните си и блуждаещи в космоса мисли, които прелитат като скучаещи комети и никога не знаят къде точно да отидат.
Вероятно именно заради тези случайни мисли е добре, че не съм президент на Ю Ес ъф Ей, защото светът все още не е готов за ляв радикализъм в такива дози.
Заради това предлагам тук нова порция фб-простотии, нещо като виртуално CV за това от каква съдба е избягало земното кълбо, когато не ме е оторозирало да го управлявам. Навремето един от най-нестандартните руски поети Велимир Хлебников си мечтаеше да бъде председател на земното кълбо. Май това ме е спряло вътрешно да не искам да бъде президент на САЩ. Все пак Председател на Земното кълбо звучи къде-къде по-пролетарски...:)))






Фактът, че Кристалина Георгиева е най-популярният български политик е явно доказателство за това, че единствено у нас марсианците могат да се чувстват като у дома си :))))


-----------------------------------------



Понякога има смисъл в това да си по-стар. Ние (по-старите) днес се караме и спорим за смисъла от "Стената" на Роджър Уотърс, за едни гениални и по своему невероятно разтърсващи песни и текстове. А представете си какво им е на поколенията, родени след 1990 година. Представяте ли си, че те един ден ще се карат дали с текст като: "Baby, baby, i love you, baby" Бекстрийт бойс са искали да кажат, че са недоволни от вселената или, че са напълно съгласни с нея...:)))


---------------------------------------------------


Добре, че не съм американски президент. Както ми беше криво сутринта, че в неделя трябва да ставам рано като едното нищо по време на сутрешното кафе щях да разпоредя армията да атакува Конго...Така де - човек трябва да се забавлява щом ще го карат да работи в неделя. Май вече разбирам откъде идват милитаристичните страсти на Обама...


--------------------------------------------------



Трите основателки на "Фемен" обявиха, че напускат Украйна понеже се притеснявали за собствената си сигурност...Нали ги знаете - "Фемен" са онези ентусиастки, които протестират голи срещу световните неправди. И честно - аз съм им фен. Нооооо, понеже е събота, понеже доскоро съвсем нямах глас, но вече мога да произвеждам някакви звуци, на мен ми хрумна гениално мачистко заглавие по тази тема: "Три чифта голяяям протест напускат Украйна". Мир. Това е последният ми сексизъм до понеделник :)))


---------------------------------------------------


В 9.30 сутринта (трябва да има закон срещу всяко посещение по домовете преди 12 часа в събота) ми звънят на вратата. Старият репортер - прегракнал като фолкпевица след концерт по желание на мутри, стреснат отваря. Някаква достолепна дама, която проверява водомерите. Но дамата фучи: "Е, най-накрая някой отвори - от половин час звъня". Изпитах политическа и философска вина. Безгласен почти се опитах да се оправдая, че такова нали, аз снощи на концерт на Роджър Уотърс, пях, късно, извинете, съжалявам...Все едно праснах с чук по стена. Дамата отиде до водомера, провери го високомерно, написа нещо в една бележка, даде ми да се подпиша, а на тръгване прати взводът за окончателен разстрел, защото ме погледна и издиша тежко: "Даа, няма да се оправи скоро тази държава, нямааа".
След като си тръгна представителя на гражданската власт и плащането на сметките се погледнах в огледалото. Сънен, дебел, но доволен, че съм пял с Роджър Уотърс. И все пак очевидно у мен има нещо, което навежда хората на мисли, че България се е насочила към ада и няма да се оправи скоро. Не можах да заспя отново в размисъл с какво издразних сутрешните представили на гражданското общество :))))


-----------------------------------------------------


Прегракнах от пеенето на песните на Роджър Уотърс. Нито ръмящия дъжд, нито гъстите софийски облаци охладиха ентусиазма ми да пея, а се оказа, че нито един от текстовете на великия албум не са се изгубили безследно в паметта ми. Знаех всичките и ги пях като откровение с глас, който напомня шофьор на автобус на три бири :))) Даа, надписът "Оставка" се появи на стената на сцената. Самият Роджър нищо не каза по тази тема. Най-вероятно са го посъветвали, че трябва да балансира изявите си от вчера, хаха. Част от публиката се опита да вика "Оставка", обаче няколкото опита не сполучиха и не получиха широк отзвук. Ще ви кажа и защо. Убеден съм, че голяма част от хората, които биха викали "Оставка" във всяка друга ситуация точно този път отказаха да викат. Защото, когато човек се сблъска с великата музика не трябва да я замърсява с нищо друго. Само човек без сетива би наблъскал злободневната българска политика в нещо толкова вечно и уникално. Да не говорим, че целият замисъл на "Стената" вече е антиконсуматорски и ултра антикапиталистически. Това е болезнен зов срещу света, който решава всичките си проблеми с войни, рекламни промоции или телевизионни шоута. В този свят на откровена истина всичко странично изглеждаше чуждо. Такива неща. :))



------------------------------------------


Израснал в семейство на комунист - атеист и християнкомунистка моето религиозно възпитание е на нивото на амебите. Тоест - вече бях юноша бледен, когато с мама почнахме да водим спорове за религията, но не се получаваше, защото аз бях заел крайно марксистки позиции (религията е опуим за народа), а жената с християнска толерантност не можеше да надвие талибана-болшевик, който е отгледала. Това е причината - именният ми ден всяка година да ме изненадва, защото съм израснал с идеята, че нямам такъв имен ден. Да не говорим за това, че съм убеден, че поне три пъти в годината има някакъв светец с име Александър и така поне три пъти годишно получавам поздравления. Само не си мислете, че се оплаквам. Точно обратното е - възприемам умножения си имен ден като странен богословски знак, че понякога, макар и за малко, вселената е на моя страна, животът е хубав, а бъдещето само бляскаво. Това усещане е способно да прекара човек през мрачните дни и политическата депресия. А какво повече можеш да желаеш за себе си? Няма какво :))


---------------------------------------------------



Йееес! Старият репортер отива да види как Роджър Уотърс ще се поклони на гроба на Франк Томпсън :)))) И като ми е на близка мушка ще се опитам да го попитам - кога ли ще победи световната революция. Уотърс ми се вижда радикал - трябва да има отговор на този въпрос :))


--------------------------------------------------


Eгати - отпуската свършва по-бързо от холивудски екшън. И тях ги хвана криза. Едно врече отпуските бяха дълги като фентъзи-сага, а сега човек няма време да изпие една бира и бум - отново трябва да е на бачкане. А, както и да го погледнеш работещият човек не е идеално състояние на вселената. Аз лично се чувствам като хобит под всевиждащото око на Саурон. И в този ред на протестни мисли - едва сега схванах "Властелинът на пръстена" като антикапиталистическа сега. В царството на Саурон само се бачкаше, доколкото си спомням. С други думи - долу Сауроновия капитализъм, веднага ми давайте билет до морето...:))))


-----------------------------------------------



Добре, че не Му станах приятел. Сега щях да лея безутешни сълзи, че са Го хакнали, а виртуалните орди на Зукърбърг са Го прогонили от виртуалните земи библейски :))) Аз си мислех, че е хакнат само мозъка на Боко, а сега, оказа се, това се потвърди и с профила му :))



----------------------------------------


Чета заглавието: "Журналистка се съблече гола по време на интервю с кмет" и си мисля, че този иновативен подход променя изцяло идеята обективното репортерство и за разследващата журналистика...Което е друг начин да кажа - неееееееееeeeee! Спрете да давате токсични идеи на Люба Кулезич :))))))))



----------------------------------------


Натрових се с материали за Сирия днес, ужас. Искам да отбележа няколко извода до които стигнах:


1. Не е ясно кой е употребил химическото оръжие. Един английски анализатор твърди, че това са силите на Асад, за да пазят обучените си части. В други анализи обаче се избягва такава категорична квалификация. И вероятно с право. Не изключвам възможността Асад напълно да е изкукал вече, но дори и с лабилен ум би трябвало да е наясно, че използването на химическо оръжие ще вдигне целия свят на крака


2. Американците не са много добри в установяването на мир. Последната акция, която докараха до що-годе успешен край е бомбардировката на Сърбия през 1999 година, защото успяха да откъснат Косово. След това всичките им акции за налагане на мир и стабилност са пълен провал - справка и Ирак, и Афганистан.


3. Американците, доколкото разбирам, нямат пари за трайна окупация на Сирия, защото трета държава, която държат под такъв контрол ще им дойде в повече и това е проблем, защото един удар ще е само началото на проблема.


4. Русия може да скърца със зъби и да заема пози, но не би се намесила в такъв конфликт. При тях важи американския сценарий - нито имат пари, нито енергия, нито силата за противопоставяне в такъв размер.


5. Много по-вероятно е, ако има сухоземна операция (слабо вероятна на този етап) ирански спецчасти да са тези, които ще се намесят в битките.


И последно. Сирийският народ заслужава глътка въздух. Беше ненормално да гледаме как тази горда и красива страна се превръща в пепелища и руини в последните две години. Струва ми се обаче, че тази глътка въздух няма да дойде, защото времената са такива, че липсата на политически кислород е очевидна. Сори за песимизма.


------------------------------------------------------------



Абе, янките сериозно ще вземат да нахлуят в Сирия. Мен само ме плаши едно. Казаха, че ще донесат демокрация в Афганистан. Ама т.нар. демократичен президент на Афганистан Карзай е нещо като кмет на два квартала в Кабул. Трябваше да донесат мир в Ирак - пък там се гърмят от ден на ден по ожесточено. Като им гледам успеваемостта на акциите сериозно се плаша, че в Сирия химическото оръжие ще стане ежедневие щом стъпят там...

No comments: