Tuesday, September 24, 2013

Писмо до Доника, която написа писмо на Бойко Борисов




Уважаема Доника,


никога не съм си мислел, че ще се пиша политическо отворено писмо на жена. Така де - между мен и някоя шегичка за голям бюст стои точно една секунда мелодраматична лудост, така че винаги съм внимавал в епистоларните си пориви. Аз съм възпитан в старите и традиционни ценности, където на жените можеха да се пишат писма, но по възможност в рими като - нощта - луна - деня - света - звезда - любовта и цял ред подобни тийнейджърски опити. Но ето на измених на природата си. Просто вашето писмо до Бойко Борисов така ме разтърси, просветли и нокаутира, че се събудих от унеса и ръката ми сама ме поведе в това пътешествие.



Драга Доника, прочетох вашето писмо в нещо като политически транс. Не можех да повярвам, че ви има на този свят. Чудех се на кой бог да благодаря, че съществувате в тези протестни дни - дали на Буда, дали на Аллах, а защо не и на Бонго-Бонго - повелителят на карибските палми. Вашето писмо е най-добрият аргумент за това защо човек трябва да се отнася подозрително към протеста му в този вид. Да, Доника, всеки читател с два грама мозъка след като прочете тази молитвена целувка, която сте направила на Бойко Борисов ще поиска да си изчисти мозъка поне с два коняка. Особено ми хареса идеята да послъжете за 700-те хиляди в София, които били гласували за ГЕРБ. И в най-мокрия сън на вашия генерал 700 хиляди в София не са гласували за него. Не са. Но отдавам това не злонамераната ви душа, а просто на това, че очите на любовта умножават всичко по седем. Проблемът, след като човек прочете тази любовна изповед, е само един - хората искат Бойко Борисов точно толкова колкото искат да получат херпес. Убеден съм, че вече 70 на сто от българския народ дори би пожелал херпес само и само да не се налага да гледа отново досадната мутра на Борисов.


Заради това, уважаема Доника, с удивителна доза смях от моя страна (заради, което съм ви благодарен) четох вашите риторическия свещенодействия да се опитате да изкарате ГЕРБ едва ли не най-чистата част от народа. Дори с известно удивление видях, че в името на любовта си към Него сте готова да плюете аверчетата си от Протестна мрежа с които доскоро обикаляхте страната на освирвачески туризъм, но с доста колеблив успех. Какво стана, Доника? Протестна мрежа и Борисов се скараха за кинти? Или пък се счепкаха за това кой може да докара повече автобуси в София, за да посъживи меланхолията на протестните действия? Или пък се сдърляха за това кой е платил балона с надписа "Кой"? Всъщност на кой ли му и дреме? Човешкият живот е твърде кратък, за да губиш време да си изясняваш десните свади.


Истината е съвсем друга. Още едно такова писмо с блян по Бойко Борисов и по улицата наистина ще останат само моржовете, които се наслаждават на студа. Заради това дълго време се чудех дали не сънувам вашето писмо, драга Доника, не можех да се самоубедя, че този продукт от алтернативна реалност наистина е попаднал в моето полезрение. Чудно ми е само дали Генералът ви го е прочел наистина или са му го преразказали. Все пак втората глава на "Винету" е много дълга, в нея има сложни думи, едва ли му е останало време лично да изчете вашият любовен вопъл да излиза на улиците и да поема тълпите. Някои от нас от първата седмица знаят, че вие гербаджиите стоите и чакате удобния си момент, за да се опитате да си направите лифтинг чрез справедливото възмущение на хората. Заради това хората в голямата си част се прибраха. Те не обичат Орешарски, но убеден съм, ще изгубят сън, ако върнат Борисов на власт. Хей, тоя пич ни управлява до февруари - всички си спомняме все още като в кошмар наченките на телевизионна диктатура и авторитаризма на полицейската кубинка. Заради това никога няма да приема гербаджия да ми говори за почтенност и морал. Това е все едно Азис да говори за опера. Все едно Евгений Минчев да дава брачни съвети на хетеросексуални двойки. Все едно Искра Фидосова да напише книга за диетите. Все едно Цветан Цветанов да напише книга: "Аз нямам 6 апартамента". Все едно фолкпевица да спретне статия срещу силикона. Все едно Пайнера да се запише в манастир. Все едно наркоман да дръпне ода срещу кокаина.
Абе, точно заради такива като вас народният протест не успя. Вампирите от ГЕРБ го изсмукаха отвътре. И на улицата останаха психодесните, ама тия ще си викат докато не видят Иван Костов да ходи по водата, после ще викат още повече.


Заради това, драга Доника, направете услуга на България днес и на мечтателя в мен. Пишете! Всеки ден пишете писмо на Борисов. Напишете Му още веднъж, че не можете без Него. Самобичувайте се, че Го искате на улицата. Призовавайте Го като демон от вуду. Вие сте ходещо доказателство, защо България наистина се нуждае от един здрав ексорсизъм. Просто е наложително. Циреите са много, а писачите на отворени писма са просто идиоти. А към списъкът на идиотите прибявам и себе си. Кой, ако не е идиот, би отделил толкова време на един любовен призив? Ама аз съм идиот-романтик. Разчувствах се. Сега леко се кая, че се намесих в голямата ви любов.
Бъдете здрава. Пишете. Пишете Му!
Не ме лишавайте от здравословен смях.

No comments: