Sunday, September 22, 2024

Политическите измамници, които дебнат gen Z в мрежата

 

По телевизията твърде често виждаме всякакви костюмари и притеснени репортерки, които събеседват за опасностите, които се крият за младото поколение в интернет. 

Това е джунгла, твърдят експертите и гледат мрачно в екрана, отвсякъде дебнат мошеници, позьори, педофили, измамници, наляво и надясно хвърчи език на омразата, въртят се интриги, таргетират се обърканите тийнейджъри, за да бъдат впримчени в паяжината на всякакви престъпления. Това, което някога започна като символ на свобода и неограничения полет на мисълта все повече заприличва на постапокалиптично пространство. 

И май ще се окаже прав старият мизантроп Уелбек, който с непривична за него тревога беше написал, че светът може би ще свърши два пъти - първият път виртуално, където ще бъдат изпепелени всички възможни ценности и културни придобивки, а след това и физически. Първият апокалипсис обаче ще направи втория абсолютно незабележим.

Казваме всичко това не, за да спорим с експертите и тези, които се опитват да спасят младото поколение от клещите на организираната престъпност и тъмните типове в мрежата. 

Струва ми се обаче, че всички, които правят репортаж за опасностите пред младите хора пропускат една основна от тях - серийните политически измамници, които са взели социалните мрежи за своя основна мишена. 

И тук дори не визирам "Величие" и "Меч" - и двете партии са на няколко милиметра от пълната лудост, но поне не крият какво са, защо са и как искат да го постигнат. 

Тук говорим за другите хищници - тези, които са избрали социалните мрежи като целенасочен обект за лов на невинни души и промиване на мозъци.

Нека да дадем пример. 

От няколко месеца насам либералните медии налагат последователно една инфлуенсърка в "Тик-ток" Мими Шишкова. 

Пуснах си няколко нейни клипа и веднага съжалих за това. 

От екрана ме посрещна някакво девойче, което нервно размахва пръст като обяснява европейските ценности, гражданското общество и величието на Европейския съюз. Всичко това е поднесено без грам чувство за хумор, което плаши по фантастичен начин. Единственият опит за шега, които чух от Шишкова е, че "НПО звучи като ГМО, ама не е това". С такова ниво на хумор, казах си, тази млада инфлуенсърка ще изгони цялото младо поколение от градската десница и честно казано започнах да й стискам палци, за да продължи да ужясява със своята скука младите поколения. 

После обаче медийния шум около нея се повиши. 

Представители на психодясното започнаха да споделят "Мими" фанатично като талибани, които си разменят видеозаписи с Бин-Ладен. 

Оказа се, че Мими е гласът на новото поколение, съвестта на gen Z, невероятният политически анализатор на бъдещето, безкомпромисното отрицание на кремълската проганда, разбивачката на митовете, че младото поколение е апатично и се интересува повече от бедрата на Диона, отколкото от статусите на Кирил Петков. Така дори и аз бях оплетен в паяжината на измамата, защото мислех, че "Мими" е 17-18 годишна. Вероятно едно нейно видео в което тя говореше за наборчетата от 2006 година ме заблуди допълнително.

Няколко дни по-късно попаднах на Шишкова в бТВ. Почти изпищях от ужас - от екрана ме гледаше някакво лелче, което е прехвърлило трийсетака. Лелчeто в БТВ нямаше практически нищо общо с Мими от "Тик-ток". После се оказа, че Шишкова пуска всякакви филтри и си монтира цветенца в косите, за да изглежда набор на поколението Z, но едно телевизионно участие разби напълно тази илюзия.

Нека да изясня нещо - по никакъв начин не се опитвам да се подигравам на жените над 30 години. В много отношения точно те са солта на живота и цветето, което облагородява хаоса в който живеем. 

Шишкова обаче си заслужава обръщението Лелка, защото през нея виждаме пренесена в политиката педофилската тактика - някаква жена си крие годините и се прави на по-млада, за да за да прелъстява политическата невинност на Gen Z. 

Това не е ли заплаха за младото поколение? 

Според мен е - точно тук те са таргетирани като политически мишени и понеже сред тях няма достатъчно ненормални, че да се вържат на схемите на психодясното, за целта в играта за привлечени младите лелчета, които трябва да се правят на тийнейджърки докато говорят срещу комунистите, "Възраждане" и всички други заплахи за грантовата общност.

Пак ще ви повторя. 

Нямаше да напиша тази статия, ако "Мими" беше автентичен млад човек със свои убеждения. 

В България, ако като млад не си десен значи нямаш социален живот. Ако след 35 обаче продължиш да си десен, значи си се родил без мозък. 

Но Мими се оказа една голяма виртуална измама. 

Политическа пирамида в "Тик-ток". 

Дамата е толкова откъсната от младото поколение, че опитът да говори на техния език често стига до карикатурни крайности. Защото тя не е направила опит да опознае младите хора. Тя влиза в техния свят с фантазията си тях. 

А тази фантазия е елементарна и дребнобуржоазна. 

Само леличка от средната класа може да си помисли, че на един млад човек ще му е интересно да знае колко скъп рамен е яла тя в Копенхаген. Това са интелектуалните окови на средната класа, която "Мими" не може никога да скъса или да преодолее. 

И заради това нейната лексика е изпъстрена с клишета, тъпотии, включително и обиди.

 "Мими" не е естествен либерал. 

Тя е либерал в епруветка и заради това може дълго да задръства видеата си с нравоучения за толерантност, но същевременно да обиди "Възраждане", че са "педераси" (цитатът е пряко взет от тик-токърката, но в нейна чест трябва да признаем, че тя заглушава думата). 

Един истински либерал никога не би използвал тези, които защитава като обида, защото това само по себе си е демонстрация на анти-гей страсти. Но такава е нашата десница. 

Тя защитава всеки гей-парад, но досега нито един от тях не се е осмелил да излезе от килера.

Другата "голяма звезда", която тези дни изгря даже и в БНТ е Стефан Попов - Чефо. Обръщаме му внимание, защото вече се опитват да го лансират не само като обичайния комсомолец с камера, но и като тв-водещ.

Защото така работи мозъкомелачката.

И нейното основно гориво са знайните и незнайни Чефовци.

Преди около година за първи път налетях на този ентусиазиран комсомолец. 

Той е типичен представител на биологичния си вид - кух, посредствен, абсолютно елементарен. 

2D фигурка финансирана да задръства виртуалното пространство с евроатлантически тъпотии и то поднесени по удивително безвкусен начин.

 Дълго време Чефо трябваше да минава за гласа на младото поколение и то с обичайните мишени - БСП, "Възраждане", русофилите, Русия и каквото още се сетите от менюто на "Америка за България". 

Виртуалното пространство обаче все още е достатъчно свободно и Чефо бързо видя как настроенията срещу него се менят и от образа на младо плейбойче, той се превърна в един от най-откровено мразените хора. Заради това обяви, че се "деполитизира", но не е преди да направи един-два тура из Европейския парламент за сметка на ЕНП, както и воаяж до централата на НАТО.

Лансирането на Чефо е процес абсолютно аналогичен на измислянето на "Мими". 

Но в образа, разбира се, има зловещи пукнатини. 

Съвсем наскоро "Капитал" пусна диаграма на това кои са най-популярните български политически канали в Ютуб. И в класацията там е нареден Чефо. В информацията за него обаче има един проблем - "Капитал" обявяват, че каналът му има 170 хиляди абонати, но средната гледаемост на видео от него е 15 хиляди. 

Разликата е фрапираща. 

Това означава, че някой е поработил да му намери абонати, да му инжектират политически адреналин. 

Това разминаване между абонати и гледаемост е признак точно за това. Ако показател за политическите канали беше гледаемостта Чефо изобщо нямаше да го има в такава класация. 

Но и там активно се работи за неговото налагане.

Това е икономическата и политическата инвестиция в този скух образ, но тя работи, защото дава легитимност на кошлуковщината да го паркира в БНТ. Имаме класически случай на производството на образ, който трябва да бъде наложен едва ли не като глас на новото поколение.

Точно Чефо няма никаква представа как живее новото поколение, защото е отхранен в инкубатор и е ходещо политическо недоразумение. Но ето че отново и отново ни тикат в гърлото такива карикатури с идеята да подменят автентичния смисъл на всяка ситуация. Поколението Z е реално отражение на нашето общество. Там има ентусиасти, има евроскептици, има отчаяни млади хора, които не виждат бъдеще тук. И заради това да тикат техни говорители такива смешни образи наистина е удивителна подмяна.

Както й да е. 

У нас дори и инженерите на образи са смешни. 

Ако Лелчето Мими и Комсомолецът Чефо са техните върхове, не е за учудване защо този народ става все по антиевроатлантически за ужас на цялата тази виртуална паяжина от идиоти.

 

No comments: